Szafy biurowe – niezbędne wyposażenie każdej firmy?

Żeby biuro mogło wzorowo funkcjonować, powinno mieć dobrych pracowników, którym należy zapewnić odpowiednio urządzoną przestrzeń biurową. Chodzi tu zarówno o adekwatnej jakości urządzenia biurowe, jak i meble. Niezależnie od metrażu, biuro bywa dość sporym wyzwaniem, jeśli chodzi o jego odpowiednie urządzenie. Należy bowiem brać pod uwagę  intuicyjność, użyteczność oraz estetykę – to wszystko będzie się składało na przyjazną atmosferę pracy i przyjmowania kontrahentów. Biurka, krzesła i szafy biurowe mają ułatwiać pracę.

Co powinno znaleźć się w biurze?

Niezależnie od wielkości pomieszczenia oraz firmy, w każdym biurze powinny znaleźć się:

  • komputer lub komputery (ilość zależy od liczby pracowników),
  • urządzenia wielofunkcyjne – czyli drukujące i skanujące, czasem też połączone z faxem
  • telefon stacjonarny – wbrew wszelkim pozorom, zwiększa to zaufanie do firmy; telefon taki jest przypisany do konkretnego adresu, pod którym osoba zainteresowana powinna zawsze znaleźć przynajmniej jednego pracownika firmy, oczywiście w godzinach pracy przedsiębiorstwa
  • wygodne biurka i fotele dla pracowników
  • pomieszczenie odpowiednie do przyjmowania klientów lub kontrahentów
  • szafy biurowe

Dlaczego wielu zapomina o wadze odpowiednich szaf do biura?

Wskazane jest, aby w biurze panował choć względny ład. Pod ręką powinno być tylko to, po co sięga się przynajmniej raz na dzień lub dwa. Trzeba jednak pamiętać choćby o takim fakcie, że w wielu biurach „produkuje się” – przy okazji pierwszoplanowej konkretnej działalności – sporo dokumentów. Jedne dotyczą pracy osób zatrudnionych – to tzw. dokumentacja kadrowa – inne obrotu pieniędzmi – to faktury, rachunki itd.

Każdy pojedynczy projekt dotyczący choćby działań reklamowych, czy marketingowych, bywa często dokumentowany nie tylko cyfrowo, ale i w sposób tradycyjny – czyli na papierze. Jednak i na nośnikach cyfrowych wymaga odpowiedniego przechowywania.

Oprócz tego mamy jeszcze choćby zapasy artykułów biurowych, pieczątki, druki, materiały promocyjne – innymi słowy, w biurze trzeba mieć czasem względnie pod ręką sporo różnych rzeczy. Jednak nie powinny być one przechowywane chaotycznie i zawsze na widoku. Właśnie dlatego szafy biurowe i ich odpowiedni dobór są tak istotne.

Żadna szafa nie jest po prostu szafą

To, jaką szafę, czy też jakie szafy do biura wybrać, zależy w głównej mierze od tego, co będzie w nich przechowywane. Np. wszelakiego rodzaju dokumentacja – zanim trafi do archiwum – powinna być jednak przechowywana pod kluczem i w takich warunkach, aby nie ulec jakiemukolwiek zniszczeniu. I tu przydadzą się szafy biurowe zamykane na zamek i zrobione z materiałów utrudniających choćby spalenie ich zawartości w razie pożaru albo zalanie wodą.

Z kolei choćby różnego typu artykuły biurowe spokojnie mogą być przechowywane w niewielkich szafkach bez dodatkowych zabezpieczeń. Wszystkie te produkty bez problemu znajdziemy internecie.

Jakość w parze z estetyką

Jako, że wystrój biura powinien wytrzymać często wiele lat bez większych zmian, należy zwracać uwagę na jakość wybieranego wyposażenia. Dotyczy to zarówno urządzeń biurowych, jak i mebli, czy wykładzin podłogowych.

Jako, że szafy biurowe mają pomóc zarówno w utrzymaniu porządku tego, co powinno znajdować się pod ręką, jak i w zabezpieczeniu choćby dokumentacji, nie warto oszczędzać na tym elemencie wyposażenia meblowego w biurze. Kupując szafy, należy oczywiście wziąć pod uwagę to, co i w jakiej ilości będzie w nich przechowywane, ale i wielkość samych powierzchni biurowych.

Na szczęście dzisiaj da się to wszystko pogodzić. Na rynku meblarskim mamy dzisiaj spory wybór mebli biurowych, przy powstawaniu których wzięto pod uwagę różne potrzeby i oczekiwania przyszłych użytkowników.]]>

Możesz również polubić